Під час підготовки до картингового заїзду фахівці проводять ретельне налаштування автомобіля до початку перегонів.
Щоб карт не підвів пілота під час виконання маневру, важливо врахувати тонкощі розподілу ваги і кріплення різних конструктивних елементів, наприклад сидінь.
Продуманий розподіл габаритів карта дає змогу посилити зачіп коліс і швидкісний потенціал автомобіля, тоді як допущена під час розважування помилка погіршує прокручуваність коліс і входження автомобіля в поворот. Стандартна розстановка вантажів проводиться таким чином: передній і задній габарити по 43% і 57%, навантаження на ліву і праву сторону має бути однаковим. Для точного вимірювання розподілу вантажів, площина підлоги під картом має бути рівною, щоб розташувати ваги на одному рівні. До розстановки додаткового баласту на конструкцію карта, налаштовується розташування основних комплектуючих моделі.
Встановлення та кріплення сидінь:
Перш ніж розподіляти вантажі на карті, визначтеся з положенням сидіння для пілота. Точне розташування сидіння дає змогу одразу налаштувати основні габарити, що значно впливає на подальше розважування. Встановлення сидіння залежить від м'якості використовуваних шин для збереження термодинамічних властивостей карта. Сидіння зсувають на 2-3 сантиметри назад, щоб вирівняти навантаження на автомобіль і в разі використання твердих шин. Для відповідності ваговим вимогам заїзду, на сидіння може кріпитися додатковий баласт. Кріплення вантажу під сидінням розміщують недалеко одне від одного, щоб не збільшити жорсткість з'єднання, яка змінить навантаження на шасі. Щоб підвищити зчеплення передніх коліс з дорогою, сидіння зміщують вперед, а щоб вирівняти гальмівний шлях карта - назад. Піднята спинка сидіння регулює поведінку передньої колії в повільних поворотах, але дестабілізує задні габарити під час розгону. Спинка сидіння, зсунута назад, стабілізує обидві колії під час розгону і гальмування.
Як регулюється гальмівна система карта?
У конструкції картів використовуються механічні або гідравлічні системи гальм. Педаль гальма безпосередньо пов'язана з супортом кількома тросами. Механічні гальма коштують дешевше гідравлічних і застосовуються для шасі картів початкових класів, що регламентовано правилами змагань. Такі гальма не чутливі до впливу, адже зусилля на поршень не відцентроване. Під час налаштування гвинтових механічних гальм регулюють зазор між колодками та гальмівним диском. Важільні гальма механічного типу регулюються системою гвинтів і гайок, або їхнє положення фіксується спеціальною чекою. Сучасні виробники картингових авто віддають перевагу гідравлічним гальмам перед механічними. При цьому педаль впливає на супорт через циліндр, що обумовлює рівномірне зусилля на поршень і чутливість гальм. Гідравлічні гальма карта відрізняються від відкритого гідравлічного контуру звичайного автомобіля відсутністю резервуара для гальмівної рідини і клапанної системи. Щоб зберегти потрібний зазор між колодками і гальмівним диском, змінюють регулювальні прокладки в супорті.
Виробники картингових моделей поставляють супорти декількох розмірів. Залежно від умов майбутнього заїзду, використовуються всі розміри комплектуючих. Довгі деталі використовуються для підвищення зчеплення задньої колії автомобіля з дорогою, а короткі супорти застосовуються для зменшення занесення.
Шасі та шини:
Стандартні регулювання карта припускають верхнє положення шасі через використання шин з твердих складів гуми, для треків з недостатнім зчепленням, або при підвищеній вологості покриття. Піднімаючи передню частину шасі, збільшується зчеплення передніх коліс з треком, а в разі зниження поліпшується ковзання передньої колії автомобіля. Регулювання положення шасі проводиться дистанційними втулками між дужкою рами і рульовим кулаком.
Кастер, або кут поздовжнього нахилу осі, регулює здатність автомобіля тримати трасу. Налагоджують кастер на обох коліях карта для регулювання різних режимів руху та залежно від зросту гонщика. Зменшення кастера полегшує поворот керма. Якщо дорога сильно заїжджена, полегшити керування карта можна встановленням кастера на нульовий показник. У холодну пору року або під час використання з шин твердої гуми, кут нахилу збільшують, щоб карт перестало заносити. Тому виробники картів комплектують обладнання додатковими таблетками для кастера.
Стандартний розвал коліс карта становить 0,5 градуса, при цьому колеса нахилені до центру колії. Для перегонів по мокрій трасі, розвал коліс карта зменшують. Щоб налаштовувати розвал було легше, деякі виробники встановлюють додаткову вісь з ексцентриками.
Тиск у покришках безпосередньо пов'язаний з типом гуми. Робочий тиск покришок з м'яких гумових складів коливається в межах 0,7 - 0,9 бару, тоді як для жорстких складів робочий тиск становить близько 1 - 1,5 бару. Для правильності замірів їх варто проводити через п'ять кіл після виїзду, тиск можна вар
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1
(2 голоса, в среднем: 5 из 5)