Спортивний автомобіль карт - вид транспортного засобу з кузовом або без нього, з чотирма колесами, які знаходяться на одній прямій лінії. Задні колеса розташовуються на одному суцільному валу
а передні гарантують напрямок руху. Складові спортивної карт-машини - шасі, кузов, двигун і шини. Призначення карта - проведення змагань на закритих трасах із твердим покриттям.
Рульове управління карта:
Виділяють три типи рульового управління в картах:
Перший - важелі розворотних кулаків пов'язані за допомогою подовженої рульової тяги. Рульова сошка кріпиться з одним із них укороченою тягою. Перевага системи - легке регулювання і кінематика. Цей варіант гарантує, що поворот передніх коліс залежить від того, як поверне рульовий механізм. Розворот окремого колеса визначено з точністю до дрібниць.
Другий - система двох коротких тяг. Рух коліс не залежить одне від одного, поворот кожного визначають поворотом рульового колеса карта. Представлена система дає змогу досягти точної поворотної кінематики.
Третій варіант - дві кермові тяги, рівні за довжиною. Система вважається найпоширенішою.
Слід врахувати й те, що в карті велике значення має кінематика рульового механізму.
Ходова частина карта. Що до чого?
Пружної підвіски в спортивному автомобілі немає - як амортизатор використовується рама і шини. Діаметр передніх коліс менший, ніж задніх.
Кріплення задніх коліс виконано за допомогою маточин. Вони зафіксовані віссю дотичним затисненням, а також блок-шпонкою від провороту. Пристрій гарантує порівняну легкість зміни колії задніх коліс. Виготовлення маточини відбувається зі сплавів алюмінію.
Технічний опис карта: силова установка, гальмівна система, ходова частина
Карт має силову установку у вигляді карбюраторного бензинового мотора водяного або повітряного охолодження. У спортивних картах - двотактний, у прокатних - чотиритактний.
Те, якою буде конструкція рами, залежить від мети використання машини (спортивна або прокатна), віку пілота і мотора. Рами спортивних моделей легкі та гнучкі, мають деталі регулювання жорсткості, а це замінює відсутність підвісок. Прокатний карт і його рами обтяжені та жорсткі.
Карти мають потужні короби збоку, які захистять колеса, мотор і водія від бічних зіткнень. Незмінним вважається передній і задній відбійник.
Задня вісь зроблена з металу, який використовувався для рами, вона прикріплюється за допомогою 3-х опорних підшипників. Гальмівний диск закріплюється на осі, тому гальмування виконується обома задніми колесами. Карти спортивного типу іноді мають і передній варіант гальм. Привід - гідромеханічний, у хобі-картах - механічний.
Гальмівна система складається з гальмівного циліндра, трубки, колодки і шланга, скоби супорта, напрямних супорта.
Коробка передач у хобі-картів відсутня.
Хобі - карти облаштовуються жорсткими шинами, а під час дощу встановлюють дощову гуму з проектором. Може здатися, що карт влаштований невигадливо, хоча він має велику кількість налаштувань. Тільки ходова частина вимагає регулювання жорсткості рами, задньої осі, передньої і задньої колії. Підбір жорстких або м'яких гум, відповідного тиску в шинах - значущий процес.
Цікаве про картинг - від теорії до практики:
Більш-менш розібравшись із технічною стороною картингу, цікаво дізнатися і певні факти практичної галузі заняття:
2007 рік став початком участі любителів у перегонах. Головне - наявність власного спортивного автомобіля та гоночних навичок;
Швидкість стандартного карта - 150 км/год, але якщо встановити реактивні двигуни, то гранична швидкість буде 410 км/год.
Для створення карта підійде тільки магнітний метал.
Відмінність спортивних картів від прокатних у розташуванні двигуна. У першому варіанті - вони розташовані праворуч від водія, у другому - ззаду.
Карт простий у водінні - діти з десятирічного віку можуть опановувати навички керування.
Заняття картингом перетворюється на справжню пристрасть. Так, професійні гонщики Міхаель Шумахер, Фернандо Алонсо і Міка Хаккінен дебютували в картингу.
Кататися на карті дозволено за будь-якої погоди. Іноді спортсмени не зупиняться ні під час дощу, ні снігу, якщо давно займаються картингом. Завдяки спеціальному комбінезону тіло залишиться сухим.
Школи картингу в Києві
В Україні, зокрема й у Києві, багато шкіл, у яких навчають картингу. У таких центрах знайомлять із технікою водіння, виробляють правильну поведінку на трасі. Школи відчиняють двері у світ спорту, дитина вчиться командного духу і швидкої реакції. У таких спортивних школах заводять нові знайомства і вчаться досягати цілей. Для когось картинг залишається хобі, а комусь відкриває двері у великий спорт.
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1
(0 голосов, в среднем: 0 из 5)