Картинг в дождь – завораживающее зрелище. Загострення пристрастей і частота гострих ситуацій набагато вищі через постійно мінливі умови.
А що ще потрібно глядачеві? Серед спортсменів далеко не всі відчувають захват від можливості позмагатися на мокрій трасі. Але ті, хто люблять такі заїзди, знають секрет: погода в поєднанні з майстерністю водія може серйозно підвищити шанси на перемогу навіть за умов менших характеристик карта.
У чому ж секрет картингу в дощову погоду
Теорія досить проста. Головною особливістю управління в дощових умовах виступає вибір нестандартної траєкторії. Потрібно їхати не там, де всі. Що це означає? Необхідно знаходити найбільш «сухі» і найменш слизькі ділянки траси, щоб не втрачати швидкість і успішно долати вигини.
Очевидно, що оптимальна траєкторія, за якою їдуть карти в суху погоду, «закатана». У нерівностях дорожнього покриття частини гуми, мастило. А сам асфальт закатаний практично до ідеально гладкого. Якщо цю частину траси змочити водою, то нескладно передбачити, що станеться з транспортним засобом, який по ньому рухатиметься. Його нестиме, і керувати ним буде набагато складніше. Мінімальний наслідок - зниження швидкості проходження кола.
Якщо ж вибирати не відполіровані ділянки, можна домогтися набагато кращого зчеплення коліс з трасою. А де ж їх шукати? Менш накатане і слизьке полотно трохи осторонь від традиційної «сухої» траєкторії. Классическая «дождевая» траектория называется «рим шот». Термин предполагает прохождение поворотов по внешнему его радиусу. Внутри изгиба больше воды и хуже сцепление с резиной.
Но это только основы теории. На практике все сложнее. Каждый круг в дождь не похож на предыдущий, каждый новый поворот придется анализировать и просчитывать непосредственно перед его прохождением. Условия все время меняются, количество воды увеличивается или уменьшается, каждый гонщик старается выбрать траекторию посуше. З цими всіма факторами доведеться рахуватися, приймаючи оперативні рішення.
Поради з управління картом у дощову погоду
Різкість і жорсткість
Керування картом на слизькій трасі передбачає чіткі та різкі рухи водія. Дощова погода не терпить ніжного натискання гальма або плавного обертання рульового колеса. Витискати гальмо треба різко і сильно. Так, щоб гума «вгризалася» в покриття треку. Завдання водія домогтися максимального зчеплення з асфальтом. Гальмування має бути коротким і починатися саме перед виконанням маневру в повороті.
Це правило актуальне і для поворотів керма. Швидкі та чіткі рухи призводять до знесення передньої осі. При цьому колеса чіпляються за асфальт і карт різко повертає. Додатково під час знесення осі швидкість дещо падає, що дає ефект гальмування в потрібний момент.
Їхати «по мокрому»
Триматися потрібно вологої траєкторії, уникаючи слідів коліс інших гонщиків і традиційної колії.
Пізній поворот
Входження в поворот має бути широким, а маневр - максимально пізнім з урахуванням рекомендацій, описаних вище, різко і швидко вивертаючи кермо.
Центр ваги
Під час різкого повороту водій повинен намагатися нахилитися вперед і до зовнішньої сторони дороги. Так вага зміститься до передньої осі і у карта підніметься заднє внутрішнє колесо.
Коли карт почне різко повертати, потрібно постаратися перемістити центр ваги назад. При цьому треба вирівняти рульове колесо і втиснути «газ».
Відчувати зчеплення
У будь-якому маневрі потрібно намагатися відчувати і контролювати зчеплення з трасою, намагатися домогтися максимуму.
Шукайте свою ідеальну дощову траєкторію і підвищуйте професіоналізм на треку SmartKarting! Здесь можно попробовать себя в настоящих гонках и получить мастер-класс от профессионалов картинга.
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1
(2 голоса, в среднем: 5 из 5)