
Змагання з картингу серед дітей
2018-08-31Картинг для дітей – це вкрай захопливе заняття для малюків і спосіб відчути себе самостійним.
Керуючи справжньою гоночною машиною вже в ранньому віці пілоти можуть показувати відмінні результати. А для стимуляції інтересу до автоспорту, залучення нових діток і отримання ними досвіду участі в справжніх перегонах проводяться дитячі змагання з картингу.
Організацією турнірів в Україні займається Дитяча академія картингу. Вона проводить 6-ти етапний трофей, який проходить разом із перегонами в рамках чемпіонату України. Змагання дає відчути драйв справжнього змагання з сильними супротивниками, а крім того є стартовою сходинкою в потенційній кар’єрі гонщика.
Чемпіонат з картингу серед дітей проводиться за спеціальним регламентом, затвердженим Автомобільною Федерацією України (FAU). У ньому містяться всі правила та вимоги до машин і гонщиків.
Хто може брати участь
Водієм на перегонах може бути дитина, яка отримала спеціальну ліцензію “КМ”. Така ліцензія видається водіям:
віком від 4-х до 7-ми років включно;
які відповідають медичним критеріям придатності (необхідно мати спеціальний Медичний Сертифікат придатності);
знають Національний Спортивний Кодекс ФАУ та “Правила чесної гри” (ці знання потрібно підтвердити під час отримання ліцензії).
Крім цього, для отримання ліцензії водій повинен надати нотаріально завірений дозвіл обох батьків на заняття автоспортом і на участь у конкретних змаганнях.
Також водії мають бути:
членами спортивних організацій, зареєстрованих у ФАУ;
бути повністю екіпірованими;
використовувати спортінвентар (карт і двигун), що відповідає вимогам ФАУ.
Процедура ліцензування проходить у формі обов’язкового тестування представників. У цих тестах і перевіряється знання кодексу та правил. У разі успішного проходження тестової частини, уповноважений представник самостійно переконується і визначає рівень знань і навичок водія. Ліцензія гонщику видається за клопотанням представника.
Водій зобов’язаний знати та дотримуватися правил поведінки на трасі. Порушник підлягає пеналізації.
Водії картів класу “Comer miсro”, які досягли віку наступної вікової групи, можуть брати участь у змаганнях тільки однієї групи. Тобто, або “Comer miсro”, або “Піонер-Н-міні” / “60-babу” / “РМ-мікро” / “baby rok”.
Екіпірування для картингу
Регламент виставляє серйозні вимоги до екіпірування спортсменів. На будь-якому етапі змагань водій має бути екіпірований таким чином:
Шолом – омологований дитячий шолом (CMR, CMS). Заборонені шоломи, виготовлені в КНР. Допустима вага – 1550 г.
Комбінезон для картингу.
Черевики – спеціально виготовлене взуття для картингу, що закриває щиколотку.
Рукавички – спеціальні для картингу, що охоплюють зап’ястя і не мають перфорації.
Жилет для ребер – спеціальний для картингу, здатний захистити грудну клітку дитини.
Захист для шиї.
Якщо у водія немає повного комплекту екіпірування, його не буде допущено до етапу і він не зможе розпочати перегони.
Внесок у змагання з картингу
Подача заявки на участь у змаганнях Дитячої академії картингу супроводжується оплатою благодійного внеску на розвиток автомобільного спорту.
Розмір внеску – 70 євро (у гривневому еквіваленті за комерційним курсом валюти, який визначається Промоутером на момент проведення етапу).
У цю суму входить оренда моно-двигуна та оплата моно-пального.
Усі технічні деталі та вимоги до карт, двигунів, шин також встановлені регламентом Кубка “Дитячої академії картингу” ФАУ.
Хочете навчити дитину цілеспрямовано рухатися вперед, долаючи перепони та легко проходячи круті повороти на трасі та в житті, дайте їй спробувати себе в картингу. Перемога в змаганнях може стати стилем життя успішного гонщика і людини.

Гонщики, які починали з картинга
2018-08-21Картинг – ідеальний старт для майбутньої успішної кар’єри автогонщика.
З самого раннього дитинства можна вчитися азам водіння, участі в змаганнях, осягати секрети майстрів перегонів і відточувати свою майстерність. Багато великих гонщиків, зокрема найпрестижнішої Формули-1, починали саме з картингу.
Smart-Kart пропонує познайомитися із зірками автоспорту, які в ранньому віці палили гуму на трасах для картів.
Міхаель Шумахер

Картинг став стартовим майданчиком і для найвідомішої легенди Формули-1 – Міхаеля Шумахера. Семиразовий чемпіон світу, автор численних рекордів розпочав на трасі, якою керував його батько. Офіційну ліцензію спортсмен отримав у 14-річному віці.
У 1984-1987 рр. виграв низку чемпіонатів у Німеччині та на рівні Європи. А вже 1990-го став переможцем Формули-3 (Німеччина).
У 1991 році молодий М. Шумахер успішно вийшов на трасу Формули-1, де й зробив приголомшливу кар’єру.
Льюїс Хемілтон

Один із визнаних найкращих гонщиків сучасності – Льюїс Карл Девідсон Хемілтон. Цей гонщик із Британії починав своє сходження на п’єдестал на трасах для картингу. У вісім років познайомившись з автоспортом, Л. Хемілтон почав незабаром показувати помітні результати. Юнак переміг у престижному чемпіонаті Британії. Його досягнення на треку та неабияка майстерність були одразу помічені. У 1998 році, ставши переможцем у серії Super One, молодий спортсмен отримав пропозицію від Рона Денніса, менеджера команди McLaren. Останній підписав із Хемілтоном контракт за програмою підтримки молодих пілотів. Умови договору передбачали наявність опціону на місце у Формулі-1.
Ось так Л. Хемілтон увійшов в історію перегонів, як наймолодший гонщик за весь період змагань, з яким укладали контракт на можливість отримати місце пілота в команді.
Фернандо Алонсо

Двічі чемпіон світу Формули-1 Фернандо Алонсо Діас теж пройшов типовий для профі шлях асфальтованою трасою – від юного картингіста до чемпіона найпрестижнішого змагання. Участь у перегонах на карті Ф. Алонсо розпочав 1993 року з виступу на чемпіонаті Іспанії.
До 1996 року гонщик уже мав чотири титули чемпіона. У 1998 році автогонщик уже вийшов на трасу Формули-1. Тут практично одразу здобув перемогу – виграв уже в другій гонці.
Переміг він і в останній, одразу ставши чемпіоном.
Айртон Сенна

Триразовий чемпіон світу Формули-1 Айртон Сенна да Сілва заслужено названий найкращим гонщиком в історії перегонів. За 10 років активної участі в заїздах він здобув 41 перемогу на престижних змаганнях.
У перегонах на картах спортсмен брав участь із 13-річного віку. У 1977 р. став переможцем чемпіонату Південної Америки. Брав участь у світових змаганнях, перемагав у Формула-Форд-1600 (Британія, 1978 р.), Формула-Форд-2000 (Британія і Європа, 1982 р.).
У 1983 році з тринадцятьма перемогами у 20-ти перегонах став переможцем Формули-3 (Британія).
Тим часом спортсмен проводив тести гоночних болідів для різних команд Формули-1, чим і домігся місця в найпрестижнішому чемпіонаті 1984 року.
Кімі Райкконен

Фінський спортсмен-автогонщик Кімі-Матіас Райкконен (Ряйккьонен), який також прийшов у професійний світ Формули-1 через картинг. З 10-річного віку К. Райкконен брав участь у спортивних змаганнях на різних треках. У 1999 році юний пілот посів друге місце в серії Формула Супер А і здобув лідерство в серії Формули Рено (Британія), ставши переможцем у 4 гонках. Наступного року К. Райкконен показав приголомшливий результат на чемпіонаті Формули Рено, домігшись 13 перемог із 23 перегонів.
Після такого успішного виступу спортсмену запропонували контракт із командою “Заубер”. Але занадто стрімка кар’єра ледь не обернулася проти талановитого гонщика. Президент Міжнародної автомобільної федерації виступив проти видачі пілоту, який взяв участь лише у 23 перегонах, суперліцензії. У результаті К. Райкконен отримав тимчасову ліцензію і вивів команду на 4 місце в сезоні 2001 року – найвища позиція в рейтингу, яку коли-небудь посідала “Заубер”.

Як прийняти участь в чемпіонаті України по картингу
2018-06-23Найпрестижнішим національним змаганням для картингістів є Чемпіонат України з картингу.
Щоб стати учасником змагання потрібно пройти численні етапи відбору та повністю відповідати регламентам відповідного року, розробленим Комітетом картингу Автомобільної Федерації України (ФАУ).
Загальна інформація про змагання
Проводиться чемпіонат з картингу у двох різних заліках – у Першій та Вищій лізі. Складається змагання з цілої низки етапів, що проводяться по різних населених пунктах країни.
У Першій лізі можуть проявити себе картингісти-початківці, які, однак, уже встигли набути певного досвіду в картингу. Її головні завдання – дати гонщикам отримати потрібний накат і відчути драйв та серйозність реальних змагань. Чемпіонат Першої ліги проводиться під керівництвом ФАУ. Етапи ліги проходять у 4-х регіонах:
Центральному
Східному
Західному
Південному
Найкращих спортсменів визначають за кількістю набраних очок за два етапи. Вони проходять до фінального етапу, який відбувається на початку осені в столиці України.
Змагання у Вищій також багатоетапні та проводяться в різних містах по регіонах. Найкращими трасами для картингу в етапах чемпіонату вважаються полтавська “Лтава” та київська “Чайка”.
Хто може взяти участь
Для участі в чемпіонаті з картингу в Україні допускаються власники відповідних ліцензій. У міжнародному класі це:
| Клас карта | Вік водія по класу, років | Категорії ліцензій | |||||||
| Національні | Міжнародні | ||||||||
| КД | КС | КЛ | РЛ (разова) | С-junior | C-senior | C-restricted | |||
| Вік водія, отримуючого ліцензію, років | |||||||||
| 6-15 | 16+ | 16+ | 16+ | 12-14 | 15+ | 14-15 | |||
| Baby Rok, (РМ-мікро) |
6-9 | + | |||||||
| Rok mini, (РМ-міні) |
8-12 | + | |||||||
| Бескоробка-юніор, (РМ-юніор) |
12-15 | + | + | ||||||
| Бескоробка, (РМ- сіньор) |
14+ | + | + | + | + | + | |||
| KZ2, DD2 | 15+ | + | + | + | + | + | |||
Вимоги для участі в чемпіонаті
Учасники повинні обов’язково знати і дотримуватися правил поведінки на трасі, затверджених ФАУ. На порушників накладаються штрафні санкції.
Водій має бути екіпірований відповідним чином. Повний перелік екіпірування міститься в Додатку 6 до Правил змагань в автомобільному спорті в дисципліні картинг. До переліку входять:
добре підігнаний комбінезон, що покриває все тіло;
добре підігнаний твердий шолом, виготовлений промисловим способом;
нерозбивні окуляри, якщо шолом не обладнаний захисним склом;
шкіряні або омологовані рукавички без перфорації;
взуття, що закриває гомілковостопний суглоб;
шийний протектор;
натільна білизна.
Вік учасників визначається роком народження. Для старших груп вимоги можуть бути трохи іншими. Наприклад, для гонщиків старше 15 років, протектор на шию не обов’язковий, але рекомендується.
В іншому, розібратися з регламентами і повністю підготуватися до чемпіонату допоможуть тренери клубу. Вдалих заїздів і рівної дороги!

